Grupa IV

[26.06] Koniec roku.

Zachęcamy do obejrzenia filmu podsumowującego rok szkolny 2019/2020.  Mamy nadzieję, że wywoła uśmiech i powróci wspomnienie tych wspaniałych chwil 🙂

Miłego oglądania 🙂


[23.06] DZIEŃ TATY

Kochany Tato – zacznę zwyczajnie,
że z tobą w domu zawsze jest fajnie:
i w deszcz, i w słotę, w smutku,
w radości wspierasz i uczysz życia w miłości.
Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować 🙂


[15.06]

Ahoj Biedroneczki!

Czerwiec jest miesiącem oceanów! Światowy Dzień Oceanów obchodzimy 8 czerwca, a 25 czerwca Dzień Marynarza. Mamy zatem mnóstwo okazji aby bawić się wodą na rożne możliwości. W związku z tym, chcemy przypomnieć Wam niezwykle proste zabawy.

1. Woreczek sensoryczny

Woreczek wypełniamy wodą i kuleczkami hydrożelowymi oraz wyciętymi z pianki rybkami szczelnie zamykamy w woreczku strunowym.

Zabawa woreczkiem sensorycznym usprawni metodykę małą rąk oraz wpływa na wrażenia percepcji wzrokowej i dotykowej.

Przyjemnej zabawy!

 

2. Zabawa z okazji Światowego Dnia Oceanu

Do zabawy potrzebujemy:

  • Woda

  • Pojemnik na wodę (miska, wanienka, kuweta)

  • Barwniki spożywcze (niebieski do zabawienia wody, jeśli nie mamy nie stosujemy)

  • Rybki plus spinacz (wzór rybek do pobrania)

  • Wędka z magnesem,

  • Pojemniczki, kubeczki, foremki, lejki, sitka, szczypce, buteleczki

  • Różne sensocuda: kostki lodu, muszelki, kamyki, koraliki, figurki, rybki, korki po winie itp.

Wariantów mamy mnóstwo – wszystko zależy od naszej kreatywności. Dzieci mogą trenować wyławianie małych przedmiotów za pomocą sitka lub chochli czy precyzyjne przelewanie wody do mniejszych pojemników. Jest to świetny trening sensoryczny i motoryczny.

Inspiracją do powyższej zabawy  była strona : https://www.charezinska.pl/sensozabawa-z-okazji-dnia-oceanu/

3. Zabawy logorytmiczne „Kolorowe rybki” (śpiewamy na melodię „Panie Janie”) 

Płynie ryba PLUM PLUM PLUM

Daje nura BUL BUL BUL

Teraz górę PLUSK PLUSK PLUSK

Chlapie wodą CHLUP CHLUP CHLUP

Powyższa zabawa pochodzi ze szkolenia „LogoSensoryka”, autor: Agata Kalina


[8.06]

TRUSKAWKOWY TYDZIEŃ

Witamy nasze Biedronki w kolejnym tygodniu 🙂
na początek zagadka dla was:

Czerwona jest i soczysta
zjeść ją to przyjemność czysta.
Wczesnym latem się pojawia
w ustach słodki smak zostawia”.

Tak, tak to truskawki 🙂
Z truskawek można zrobić sporo smacznych rzeczy.

Truskawkowa ciastolina.
Przepis: blendujemy truskawki na gładką masę
i dodajemy mąkę ziemniaczaną.
Z ciastoliny możemy robić truskawki, dosypując do niej trochę maku
lub ziarna ziela angielskiego albo pieprzu.

 

Koktajl truskawkowy.
Dziś zapraszam na pyszny, słodzony samymi owocami lub miodem orzeźwiający koktajl [https://alaantkoweblw.pl/pyszny-koktajl-truskawkowy/ ].

Składniki:
garść truskawek;
dowolna ilość mleka (u nas tym razem krowie z domowej zagrody :P, może być też dowolne roślinne);
1 łyżka amarantusa ekspandowanego;
1 łyżeczka płatków migdałowych;
opcjonalnie 1 łyżeczka miodu.

Wrzucamy wszystko do wysokiego kielicha blendera, miksujemy i pijemy:)
Smacznego!


[1.06] Witamy kochane Biedroneczki 🙂

Tym razem zabieramy was do Krainlodowej przygody.                             
Mamy nadzieję, że te propozycje umilą wam obchody Dnia Dziecka
Życzymy wam z tej okazji DUŻO UŚMIECHU 🙂 

„Kostki lodu”
  • Do zabawy potrzebujemy:
  • – foremki do babeczek (różne kształty)
    – zabawki np. figurki LEGO duplo,
  • – różne atrakcyjne przedmioty np. pompony, cekiny, guziki
    – owoce np. maliny, truskawki, borówki, cytryna,itp.
    – miska

Mrozimy wcześniej lód w różnych kształtach. W lodzie zatapiamy np. figurki LEGO duplo – zwierzątka lub cekiny, pompony itd. Dotykamy lodem rączek, stópek i buzi dziecka.

Do miski możemy wlać wodę, dzieci oglądają kostki lodu, dotykają, widzą jak roztapia się lód pod wpływem ciepła rączki/nóżki, doświadczają różnicy temperatury. Z kostki lodu uwydatnia się powolutku ukryta niespodzianka.

„Łódeczki”

Małe łódeczki są naprawdę urocze. Łodzie lodowe nie wymagają zbyt wielu materiałów, a kiedy już zostaną wykonane, czas na wyśmienitą zabawę!

Do zabawy potrzebujemy:
foremki do babeczek bądź małe kubeczki,
patyczki (patyczki Lollipop lub długie wykałaczki lub słomki),
– folia,
– miska bądź wanna,

Zaczynamy od napełnienia foremek wodą ok ½ . Następnie umieszczamy kawałek folii na wierzchu każdej foremki i uszczelniamy ją. Później robimy małą szczelinę na górze folii i wkładamy przez mały otwór w kawałek słomki.

Przygotowane foremki wkładamy do zamrażalnika na noc. Możemy przygotować dla naszych maluchów kolorowe żagle do swoich łodzi.

Rano po zamrożeniu łodzi przyklejamy żagle do słomek i jesteśmy gotowi do zabawy!!

Lody truskawkowe bez nabiału”

Składniki:
1 puszka mleka kokosowego z dobrym składem! – woda i ekstrakt z kokosa*,
1 kg truskawek (a tak naprawdę to im więcej tym lepszy bardziej truskawkowy smak),
5-6 listków świeżej mięty,
– 1 łyżka soku z cytryny,

– opcjonalnie 3 łyżki miodu – dodaj jeśli uznasz że koktajl jest mało słodki. Uwaga! Miód podajemy dzieciom po 12 m.ż.!

Truskawki pozbaw szypułek. Umieść w misie blendera. Dodaj miętę, mleko kokosowe, sok z cytryny i miód. Wszystko razem zmiksuj, i przelej do przygotowanych foremek na lody. Umieść w zamrażalce na min. 6 godzin.

Przepis oraz inne propozycje znajdziemy na stronie: https://alaantkoweblw.pl/lody-truskawkowe-bez-nabialu-alaantkoweblw/


[29.05] Drodzy Rodzice,
Zachęcam do zapraszania dzieci do zabaw kształtujących rozwój emocjonalny. W załączniku znajdą Państwo kilka propozycji takich zabaw.
Anna Konstańczak

[28.05] Propozycje zabaw fundamentalnych 🙂

zabawy fundamentalne1
zabawy fundamentalne2
zabawy fundamentalne 3

Agnieszka Jastrzębska – logopeda


[26.05] Dzień Mamy.

Z okazji Dnia Mamy, składamy najserdeczniejsze życzenia:


[26.05] Życzenia dla Mam- MAKATON.


[26.05] Witamy 🙂

RODZINA

Bycie rodziną oznacza, że jesteś częścią czegoś pięknego.
Oznacza to, że kochasz i będziesz kochany
przez resztę swojego życia.

W tym tygodniu prezentujemy naszym Biedronkom aktywności i zabawy związane z tematem rodzina.
Zachęcamy do wspólnego piknikowania oraz gotowania, pomysły na zabawę oraz przepisy prezentujemy w załączniku 🙂

Zajęcia domowe MAJ rodzina


[26.05


[20.05] Majowa łąka.

Biedroneczki tym razem poznamy szereg aktywności i zabaw związanych z życiem na łące.
Na początek proponujemy wykonanie pudełka sensorycznego, aktywność ta odnosi się do rozwijania zmysłów. Przygotowanie pudełka sensorycznego trwa kilka minut, a to wielka frajda. Pudełko sensoryczne to prosta zabawa, ale bardzo stymulująca rozwój dziecka. Do pudełka układamy rożne przedmioty, muszą się różnic w dotyku, strukturą, fakturą, kolorami, tak aby jak najbardziej poznawczo oddziaływały na dziecko.

Zajęcia domowe  – Majowa łąka – przygotowałyśmy dla was więcej zabaw.
Zajęcia domowe Majowa łąka

Zachęcamy również do przeczytania opowiadania.
szczesliwa-biedronka-opowiadanie

Dołączyłyśmy również odgłosy pochodzące z łąki:
https://we.tl/t-4ektNLnup5

A także muzykę:
 https://we.tl/t-p8aB6ZVRfj


[19.05] Słuchowisko ,,Marysia w ogrodzie” czyta p. Natalia


[18.05]

Witamy nasze kochane Biedroneczki
w kolejnym tygodniu 🙂

Dziś proponujemy wam zabawę z rodzicami,
masaż stóp do podanego poniżej wierszyka.

A TO CO? – wierszyk sensoryczny na STOPY
autor: Maria Szyfter, CzuJemy –
Szkoła Terapii Karmienia, Logopedia

A to co, a to co
Pod stopami mi przeszło?
(pióra)
(dotykamy stopami pudełka z piórkami,
później kontynuujemy wierszyk)
To ptak śpiewa „FIU FIU FIU”
Proszę, nie zdepcz piórek mu.

A to co, a to co
Pod stopami mi przeszło?
(wata)
To owieczka beczy „BE
Jestem miękka, przytul mnie!”


A to co, a to co
Pod stopami mi przeszło?
(skorupki)
To kura gdacze „KO KO
Nie wiem gdzie moje jajko!”

 
A to co, a to co
Pod stopami mi przeszło?
(piasek albo żwirek)
To kot miauczy „MIAU MIAU MIAU
Ktoś mi żwirek (piasek) posprzątał!”


A to co, a to co
Pod stopami mi przeszło?
(sianko)
To koń rży wciąż „IHAHA
W sianie chowam kopyta.”


A to co, a to co
Pod stopami mi przeszło?
(łaskotanie palcami)
To dłoń Mamy/Taty/Cioci „GILI GILI
Koniec wiersza moi mili!”

fot: Magdalena Gryniewicz

Wierszyk w całości do pobrania w załączonym pliku:

A to co wierszyk sensoryczny na stopy


[18.05] Stymulacja neuromotorycznych punktów twarzy.
masaż twarzy
Agnieszka Jastrzębska – logopeda


[11.05] Słuchowisko Kicia Kocia mówi: „Dzień Dobry!” czyta p.Natalia

Rezolutna kotka powraca! Kicia Kocia wraz ze swoim przyjacielem Packiem przekonują się, że uśmiech ma wielką moc.

Na spacerze mówią z uśmiechem napotkanym osobom „dzień dobry” i zauważają, że wszystkim natychmiast poprawia się humor. Postanawiają jak najczęściej się uśmiechać i mówić ludziom miłe rzeczy.
https://www.youtube.com/watch?v=Rt0iHmiQZw8 


[11.05] Witamy Biedronki w kolejnym tygodniu 🙂

10 maja obchodzimy Ogólnopolski Dzień Optymizmu, w związku z tym chcemy wam zaproponować mnóstwo zabaw w kolorach tęczy 🙂

Na naszej stronie internetowej w zakładce: Dla rodzicówWażne dokumenty  – znajduje się HYMN-PRZEDSZKOLA.

Ponadto zachęcamy do skorzystania z dołączonych materiałów.
Proponujemy naszym Biedronkom zabawę światłami w kolorach tęczy.
Może do tego posłużyć zaciemnione miejsce relaksu dziecka.

A także można przygotować Świetlny stolik.
Potrzebne nam będzie przezroczyste plastikowe pudełko z pokrywką oraz kolorowe ledowe lampki.

Świetlny stolik to doskonałe miejsce do zabawy różnego rodzaju brudzącymi rzeczami. Do zabawy możecie użyć pianki do golenia. Wyciśnijcie jej trochę na wieczko i pozwólcie dzieciom na niej malować, rozcierać rękami albo pędzlem. Możecie rozetrzeć piankę na całej powierzchni blatu, a następnie na niej rysować. Kolejnym pomysłem jest zabawa z kaszą manną. Idealnie sprawdzi się jako podkład do rysowania, nie pyli się tak jak mąka i nie klei do rąk.  Na takim blacie sprawdzą się świetnie różne masy plastyczne, możecie wysypać na niego piasek, ziarna albo inne sypkie produkty spożywcze.

Link do piosenki: „Tęcza, tęcza cza cza”

https://we.tl/t-EKtB5ZRuq4

pomocne materiały:
ogrod-w-kolorach-teczy-opowiadanie
tęcza część 1
tęcza część 2
tęcza 3
tęcza 4
tęcza 5
Zajęcia domowe MAJ tęcza


[8.05] Zabawy paluszkowe od pani Agnieszki- logopedki.

Główna aktywność tutaj należy do osób dorosłych. Zabawy:
       poprawiają sprawność manualną, niezbędną przy nauce pisania, mogą być stosowane jako wstępny etap tej nauki lub w ramach terapii u dzieci z obniżoną sprawnością,
       wzbogacają słownictwo dziecka, wpływając na rozwój mowy,
       pogłębiają więź emocjonalną między rodzicem a dzieckiem,
       uczą podstaw komunikowania się — naprzemienności, która jest podstawą dialogu,
       pomagają się zrelaksować i skoncentrować na konkretnej czynności, co małym dzieciom często przychodzi z trudem.

zabawy paluszkowe


[8.05] Kochane Biedronki,

przygotowaliśmy dla Was małą niespodziankę, obejrzyjcie filmik 🙂

Nie możemy się doczekać wspólnego spotkania 🙂


[5.05] 


[4.05] WITAMY smile

Podczas najbliższego tygodnia chcemy zapoznać nasze Biedronki
z podstawowymi EMOCJAMI
pomogą w tym przygotowane zabawy i materiały.
Zachęcamy do skorzystania z poniższych linków oraz ruletki 🙂

https://wordwall.net/pl/resource/1918500/emocje

Przypominamy, że mogą się państwo z nami skontaktować albo podzielić wrażeniami ze wspólnych zabaw za pośrednictwem maila:
nauczyciele81@gmail.com

Życzymy powodzenia oraz udanej zabawy smile

Pomocne materiały:

https://wetransfer.com/downloads/43cfbfd37eb7b883e7bd25058325b7ae20200503182418/2d95ee22ebbf9df9bec35b788c77ca7920200503182418/47642e

co-sie-kryje-w-sercu-na-dnie

EMOCJE


[30.04] A może stymulacja smakowa? Poniżej plik z opisem.:-)
stymulacja smakowa
Agnieszka Jastrzębska – logopeda


[27.04] Witamy 🙂
Na najbliższy tydzień proponujemy naszym Biedronkom zabawy związane z Hortiterapią.
W załącznikach zawarte są pomocne materiały.
Proponujemy też państwu i dzieciom założenie „Mini ogródków”, które ozdobią parapet, balkon, taras. Potrzebne nam będą różnego kształtu doniczki, ziemia, rośliny np; sukulenty, kolorowe kamienie, patyki, muszelki, tak naprawdę wszystko to co podpowie państwu wyobraźnia. W ramach inspiracji przedstawiamy zdjęcia z zeszłorocznych zajęć podczas, których powstały nasze pierwsze „mini ogródeczki”.
Życzymy miłego i słonecznego tygodnia.

Pomocne materiały:
https://we.tl/t-68MfaR5hZ2

Hortiterapia- do pobrania


[24.04] Przedstawiam propozycje stymulacji termicznej i dotykowej twarzy.
stymulacja termiczna i dotykowa twarzy
Agnieszka Jastrzębska – logopeda


[21.04] Zachęcamy do wspólnego stworzenia Księgi Optymizmu, poprzez przesyłanie zdjęć do dnia 5.05 na maila nauczyciele81@gmail.com.

Wszelkie szczegóły w załączniku–> Przedszkolna Księga Optymisty. 


[21.04] Sprawdzone propozycje 《WYCISZENIA🤫🤭😴》 przez:

-wspólne zaplanowanie dnia i przewidywalność zdarzeń -obdarzanie dziecka uwagą metodą SNO ( S- słyszę, daję znak, że słyszę; N- nazywam potrzebę; O- otwieram się na szukanie rozwiązań)
-dobry dotyk: przytulanie; głaskanie ( z włosem, nie pod włos), drapanie po plecach palcami, szczotkami, szmatkami; zabawy w ciepłej wodzie, w materiale sypkim o przyjemnym dotyku
-miłe i motywujące słowo, spokojnie wypowiadane; używanie magicznych słów: przepraszam, dziękuję i prosze- przypominać nie zmuszać
-słuchanie czytanej bajki, śpiewu ptaków lub kołysanki, czy odpowiedniej muzyki
-zabawa z dokańczaniem zdań: ” jestem smutna, bo…”, „jestem zadowolony, bo…”, „przegrałem, bo…”
-patrzenie w dal np. przez okno i obserwowanie: chmur na niebie ( ich kształtów), latających ptaków, samochodów w oddali i ludzi;
-ograniczenie czasu spędzanego przed ekranami; przyjemne oświetlenie
-spokojne oddychanie z dotlenieniem, dmuchanie -wygrzewanie się w słońcu na balkonie czy w ogrodzie lub pod kołderką, z bezpiecznym termoforem
– przebywanie w ukryciu, chowanie się np. w bazie wybudowanej z użyciem koca i krzeseł; zawijanie w koc- naleśnik i przykrywanie ciężką kołdrą
-bezpieczne baraszkowanie z opiekunem, uściski, ugniatanie, przepychanki
-rysowanie swoich nastrojów- minki
-dieta najlepiej bez cukru, konserwantów i barwników
Każda z tych propozycji redukuje poziom pobudzenia, prosimy sprawdzić.
Hania Oses i Hania Stróżyk


[21.04] Słuchowisko.
Kicia Kocia sprząta- czyta Pani Natalka.


[21.04] Wyspa dotykowa od Pani Hani- pedagog.

Wyspa_dotykowa


[20.04] Drogie biedroneczki w tym tygodniu obchodzimy Dzień Ziemi.


Nasze propozycje dla was będą właśnie wiązać się z tymi obchodami. Zachęcamy do wspólnej zabawy 🙂
Materiały pomocne do wspólnej zabawy.
Odgłosy śpiewających ptaków: https://we.tl/t-lAFJVzNn6j

Dzień Ziemi

ekologia-wedlug-dziadka-opowiadanie

nasza-planeta-ziemia


[17.04] A może poćwiczymy dzisiaj mówienie ze zwierzątkami?
gadające zwierzątka

Możemy też poćwiczyć razem dziewczynką na obrazkach. 🙂 Mama, tata mogą poćwiczyć z nami.:-)
samogłoski

Udanej zabawy 🙂 – Agnieszka Jastrzębska (logopeda).


[17.04] Drodzy Rodzice,
zapraszam do zapoznania się z propozycjami ćwiczeń relaksacyjnych i odprężających.
Anna Konstańczak – psycholog

[14.04] Witamy w kolejnym tygodniu #zostanwdomu.
Mamy nadzieje, że ten czas państwu mija przyjemnie i nasze  miewają się dobrze:)
W tym tygodniu chcemy państwu zaproponować masażyki według metody
Dzieci Dzieciom Dar Dotyku.

link do podkładu z instrukcją do pobrania do 20.04.2020r.
https://we.tl/t-DOULrDjmrg

Zachęcamy do przesyłania mini fotorelacji na: nauczyciele81@gmail.com  chętnie zobaczymy co u was słychać 🙂

Życzymy miłej zabawy.

Dzieci Dzieciom Dar Dotyku


[14.04] Ścieżka sensoryczna od P. Natalii

Ścieżka sensoryczna pozwala rozwijać wyobraźnię dotykową, a ta jest potrzebna do prawidłowego poznawania Świata przez dziecko. Jest specjalnie ułożonym torem do pokonania dla dzieci.

By pobudzać receptory dotykowe znajdujące się w stopie lub dłoniach powinna być wykonana z różnego rodzaju faktur lub elementów.

Chodzi o to, żeby dziecko dotykało jak największej liczby różnych faktur. Niech dziecko pełza, raczkuje, chodzi po nich – najlepiej na bosaka lub w cienkich skarpetkach. Jeśli dziecko jeszcze się nie przemieszcza, kładź je na różnych materiałach, niech dotyka rączkami, poczuje faktury całym ciałem.

Do stworzenia ścieżki sensorycznej możemy wykorzystać produkty spożywcze – groch, ryż, kasza, makaron o różnym kształcie, cukier, ziarna kawy, kawałki tkanin – wełna, jedwab, futerko, płótno, papiery – ścinki gazet, grubszy karton, bibuła, a także wata, miękkie pompony, folia bąbelkowa lub aluminiowa.

Spacerowanie taką ścieżką rozwija nie tylko zmysł dotyku. Dzięki kolorom stymulowany jest też wzrok, a wydające różne dźwięki faktury pobudzają słuch.


[14.04] ZABAWY Z KOCEM od Pani Hani- rehabilitantki:

  1. rozkładamy koc na podłodze, wkładamy pod niego dużego misia lub lalkę i dotykamy zabawkę przez koc szukając jej nogi, ręki, głowy itp. Następnie dzieci chowają swoje: ręce, nogi, głowę (ciemno/ jasno)
  2. zawijamy zabawkę w koc i rozwijamy, a teraz kolej na dzieci. Robimy owinięte w koc „naleśniki ” następnie masujemy je imitując smarowanie dżemem lub posypywanie cukrem, udajemy krojenie naleśnika i zjadamy go. Po tej zabawie dziecko samo próbuje wydostać się z koca
  3. pomocnicy trzymają koc kilka cm nad podłogą, a dziecko przedostaje się pod nim na drugą stronę, to samo górą (można delikatnie poruszać materiałem)
  4. w siadzie na kocu z opiekunem jedziemy po podłodze, mocno odpychając się od podłoża. Inny wariant, to ściągnięcie koca, na którym leży dziecko i jedziemy śpiewając piosenkę ” jedzie pociąg z daleka… ” zaglądamy do innych pomieszczeń w domu.
  5. czas na kołysanie, najpierw maskotka znajduje się na kocu, unosimy ją w górę i huśtamy. Teraz zmiana, bujamy dziecko (z wyczuciem i w bezpiecznej pozycji ciała )
  6. rolujemy koc, układamy go na podłodze i możemy przemieszczać się jak po kładce, albo iść okrakiem jak „miś”, można przekraczać przeszkodę z jednej strony na drugą lub próbować przeskoczyć z asekuracją pomocnika,
  7. można także uwiesić się jak „małpka” na zrolowanym kocu, uniesionym w górę przez pomocników
  8. na koniec wspólny odpoczynek w „bazie” wybudowanej z użyciem koca i np. dwóch krzeseł.
    Dobrej zabawy !

[7.04] Drodzy Rodzice,
zachęcamy do zapoznania się z informacjami od Pani Ani- psycholog.

Jak wspierać dzieci


[6.04]Słuchowisko.

Zachęcamy do posłuchania- Bing „Włochate wydmuszki” czyt. p.Natalia 🙂


[6.04] 

Wielkanoc

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

Życzymy państwu zdrowia i pogodnych świąt.

Smacznego jajka i wesołego śmigusa dyngusa 😉

Na najbliższy czas proponujemy państwu następujące aktywności.

Ćwiczenia na motorykę małą, zabawy plastyczne.

Wielkanoc pcs

bajeczka-wielkanocna-opowiadanie

Zajęcia domowe karta planów


[6.04] A oto kilka ćwiczeń od Pani Agnieszki- logopedki:

zagadki z literkami

zabawa- zrób to co ja


[6.04]Ćwiczenia ruchowe na wiosnę- „sensoryczny balonik” od Pani Hani:

  1. Do balona wsypać kilka ziarenek, np kawy.
  2. nadmuchać lub użyć pompki i razem z dzieckiem tłoczyć powietrze (nie przesadzić :p)
  3. delikatnie „wyperfumować” balonik
  4. narysować na nim np kwiatki, kropki, kreski
  5. wymasować różne części ciała przez dociskanie balonikiem
  6. przymocować sznurek (około 1,5m)
  7. grać w balona: uderzając ręką, głową, kolankiem, stopą itp
  8. kolejnego balonika można napełnić wodą (ciepłą/zimną), piaskiem, mąką, ryżem. W tym celu używamy lejka, na którego naciągamy końcówkę balona i wsypujemy co chcemy 🙂
  9. Zawiązujemy i mamy małego gniotka 🙂

Dobrej zabawy! 🙂


[6.04] Zachęcamy do ćwiczeń rozluźniających, które specjalnie dla Dzieci przygotowała Pani Hania- pedagog.

ĆWICZENIA SŁUŻĄCE ROZLUŹNIENIU


[31.03]Drodzy Rodzice,

W tym szczególnym czasie warto wspierać relacje społeczne naszych dzieci. Jak to zrobić? Z pomocą przychodzą współczesne technologie.

  • Rozmowa telefoniczna lub za pomocą internetu – dzięki różnym komunikatorom dzieci mogą nie tylko porozmawiać, ale także zobaczyć się nawzajem. Nawet krótka rozmowa może być cennym kontaktem!

  • Laurka/obrazek dla kolegi lub koleżanki? Możemy również zachęcić dziecko do wykonania jakiegoś dzieła dla innej osoby, a następnie – jeśli mamy taką możliwość – przesłać zdjęcie lub skan tego dzieła do adresata. Miła niespodzianka może poprawić humor, a także być początkiem rozmowy.

Anna Konstańczak- psycholog


[30.03] Witamy 🙂
Kolejny tydzień #zostanwdomu przed nami. Tym razem proponujemy następujące aktywności.

Zajęcia domowe gr IV

Nagrania do pobrania poprzez link (będzie aktywny do 5.04!) https://we.tl/t-VbiY39nDWd


[24.03]Szanowni Rodzice,

Czas zamknięcia przedszkola może być sytuacją trudną dla wielu dzieci. Jak rozmawiać z nimi o koronawirusie, jak odpowiadać na ich pytania? W ramach wsparcia zachęcam do skorzystania z przygotowanych specjalnie bajek, pozwalających dziecku oswoić się z bieżącą sytuacją. Poniżej znajdą Państwo trzy propozycje takich materiałów. Przydatne mogą być również zawarte propozycje ćwiczeń w domu.

Anna Konstańczak- psycholog

Bajka nr 1: https://dzieciecapsychologia.pl/jezyk-bartek/

Bajka nr 2: http://dorotabrodka.pl/bajka-dla-dzieciakow-na-trudny-czas-kwarantanny/  (do pobrania i wydruku w wersji kolorowej lub czarno-białej)

Bajka nr 3: https://www.mindheart.co/descargables (do pobrania różne wersje językowe, również polska)


[23.03]Szanowni Rodzice,

Informujemy o możliwości kontaktu z psychologiem pod adresem psycholog.przedszkole81@gmail.com


[20.03] Od Pani Agnieszki- logopedy propozycje zabaw relacyjnych służących budowaniu relacji i pogłębianiu więzi z dzieckiem.:-)

zabawy relacyjne


[20.03] Kochani rodzice 🙂
Zdajemy sobie sprawę z tego, że czas domowej kwarantanny może być trudny. Aby Was wesprzeć, pani Kasia i Magda spisały dla państwa  szereg inspiracji na aktywności domowe, które będziecie mogli wykorzystać. Mamy nadzieję, że  w te aktywności zaangażują się wszyscy domownicy.

Nie możemy się już doczekać wspólnego spotkania w przedszkolu.

P.S. zachęcamy do przygotowania małej fotorelacji z tego okresu.

Życzymy wszystkim zdrowia!

 Zajęcia domowe karta planów Gr IV


Początek marca w grupie Biedronek był bogaty w zabawy Sensoplastyczne w klimacie wczesnowiosennym. Bawiliśmy się aksamitną masą sensoplastyczną o kolorze słońca i zapachu  soczystych owoców. Doświadczaliśmy również jadalnego glutka sensorycznego o kolorach tęczy,  uzyskanego z mąki ziemniaczanej, wody i barwnika spożywczego. Dzieci podczas zajęć robiły to, co lubią najbardziej, doświadczały, kosztowały oraz czerpały radość z zabaw sensoplastycznych.


Dzisiejsze zajęcia w grupie IV 🙂


Na zajęciach kulinarnych Kuchnia u Borodzieja dzieci z grupy Biedronek przygotowały ciastka z ciecierzycy. Bez jajek, mąki i cukru za ta z gorzką czekoladą i masłem orzechowym 🥰 Ciasteczka wyszły przepyszne o czym mogli przekonać się również rodzice.

   


Walentynki w grupie Biedronek.

Dzieci przygotowały czerwone serce, które pomalowały swoimi stopami. Przesyłamy wiele miłości w dniu świętego Walentego 🙂


W ostatni poniedziałek grupę Żuczków i Biedronek znów odwiedził pies terapeuta Benek. Dzieci po raz kolejny mogły się cieszyć z wizyty czworonożnego przyjaciela 🙂

 


Ostatni tydzień przed świętami rozpoczęliśmy od spotkania z psem Bankiem. Dzieci z grupy Żuczków i Biedronek bardzo ucieszyły się na spotkanie z psem terapeutą. Były wspólne zabawy oraz psie przytulasy 🙂

 


Grudzień to czas oczekiwania wypełniony różnego rodzaju przygotowaniami. Dlatego podczas ostatnich zajęć kulinarnych „Kuchnia u Borodzieja” dzieci z grupy Biedronek oraz Zuzia z grupy Pszczółek przygotowały świąteczne pierniczki. Przy wałkowaniu ciasta i wycinaniu różnego rodzaju kształtów towarzyszył dzieciom przepiękne świąteczne aromaty.


Jak co piątek grupa Żuczków i Biedronek miała zajęcia z muzykoterapii z Panią Iwonką. Podczas zajęć dużo muzykowaliśmy na takich instrumentach jak ukulele, bębenek, kastaniety. Nie zabrakło również ulubionej piosenki Tymona o myjni 🙂

     


Dnia 22 listopada obchodziliśmy urodziny Asi z grupy Biedronek 🙂

Wspólnie z Panią Iwonką zaśpiewaliśmy „Sto lat”, a później podarowaliśmy solenizantce prezent. Na koniec usiedliśmy razem przy stole i zjedliśmy przepyszny tort. Dodatkowymi gośćmi byli Zuzia i Timo z grupy Pszczółek 🙂

Asi życzymy jeszcze raz wszystkiego najlepszego 🙂


14 listopada grupa Żuczków i Biedronek wybrała się do Centrum Sztuki Dziecka na przedstawienie pt: Karmelek. Dzieci oraz rodzice bardzo pozytywnie zareagowali na spektakl towarzysząc Karmelkowi w odkrywaniu tego co ma w sobie dobrego. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i zapraszamy do udziału w następnej wycieczce 🙂


Weronika Sherborne w grupach specjalnych:


Podczas ostatnich zajęć Kuchnia u Borodzieja dzieci z grupy Biedronek wraz z Zuzią z grupy pszczółek piekły świętomarcińskie rogale. Zabawy było sporo, której towarzyszył mały bałagan 😉

  


,,Smog nas zje?! O nie!”

Dzieci z grupy Biedronek przygotowały prace plastyczną w ramach wernisażu  ,,Smog- gazy i pyły emitowane przez przemysł przyczyną powstawania smogu” w Klubie ,,Dębczak”.


Urodziny Tymona!

10 października świętowaliśmy Urodziny Tymona z Grupy „ Biedronek”. W uroczystości wzięły  także udział dzieci z grupy „Żuczków”. Wspólnie zaśpiewaliśmy „Sto lat!” i złożyliśmy życzenia.
Na zakończenie imprezy zjedliśmy przepyszny tort urodzinowy. Aby Tymon na zawsze zapamiętał ten wyjątkowy dzień, przygotowaliśmy dla niego laurkę z jego ulubionym płetwonurkiem .
Tymonowi jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!


Wczoraj grupa Biedronek wykorzystała pogodę i razem z grupą II udała się do nowego parku niedaleko naszego przedszkola 🙂


Wrzesień w grupie biedronek był bogaty w zabawy Sensoplastyczne w klimacie wczesnojesiennym. Bawiliśmy się kaszoliną i manoliną czyli ciastoliną z kaszy mannej. Dodaliśmy do kaszy kakao, żeby ciastka pachniały czekoladą. Doświadczaliśmy słonecznej ciastoliny czyli jadalną ciastolinę z mąki kukurydzianej oraz zabaw kasztanami z kaszy jęczmiennej. Dzieci podczas zajęć robiły to, co lubią najbardziej, doświadczały, kosztowały oraz nawiązały wspaniałą więź z innymi dziećmi i nauczycielami poprzez wspólną zabawę.

 


W grupie Biedronek w tym roku zaczęły się nowe zajęcia „Kuchnia u Borodzieja”. Podczas zajęć będziemy poznawać nowe smaki, rozszerzać dietę, sami przygotowywać różnego rodzaju przekąski. Na pierwszych zajęciach mieliśmy okazje posmakować śliwki.