Światowy Dzień Ziemi to największe i najbardziej popularne święto ekologiczne na świecie. Celem święta jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie oraz budowanie wspólnej odpowiedzialności za naszą planetę.🌿Chłopcy z grupy żuczków też już wiedzą jak ważna jest troska o nasza planetę! 🌍
Wiosenne kwiaty🌷
Kwiecień – karta planów – Żuczki
Hortiterapia🌿
Grupa żuczkow w poszukiwaniu wiosny 🌞🌿🦋🌸
Dzień Motyla 🦋
14 marca każdego roku obchodzimy Dzień Motyla, który został ustanowiony po to, aby uhonorować te piękne, barwne oraz pożyteczne owady.
Karta planów – marzec
Dzień dinozaura 🦖
Wspomaga prawidłowy rozwój zmysłu dotyku. Poprzez poznawanie różnych faktur i kształtów. Sprawia też dzieciom ogromną radość 🙂
Coraz więcej mówi się o świadomości i poznawaniu własnego ciała. O związku ciała z samopoczuciem, z poczuciem dobrostanu. Jakość ruchu, oddechu i postawy to czynniki niezwykle istotne w regulacji emocji, poczuciu bezpieczeństwa, pewności siebie. Na szczęście powszechna wiedza na ten temat rośnie z roku na rok. Świadomość, że ciało i umysł rozwijają się łącznie, wpływając na siebie nawzajem wiele zmieniła w podejściu do pracy z dziećmi. Ważne stało się wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka. Ważną rolę odegrała w tym Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne 🙂
„Kochanej Babci i kochanemu Dziadkowi,
najpiękniejsze życzenia składamy:
Bądźcie zdrowi, uśmiechnięci,
zawsze miejcie wiele chęci,
By czas z wnukiem spędzić mile,
Razem spędzać każdą chwilę.”
Dużo uśmiechu, a mało złości,
Jak najmniej smutków, a wiele radości,
Długich wakacji i moc słodyczy,
Tego Ci dzisiaj Wojtusiu życzymy!
Świąteczne piernikczki️
Ojej, cóż za zapach!
cynamon, goździki
coś mi się wydaje,
że ktoś upiekł pierniki.
Świąteczne pierniki
serduszka, dzwoneczki,
kształty przeróżne
nawet gwiazdeczki.
Rumiane, pachnące
pięknie przystrojone
zapewne szybko
zostaną zjedzone.:)
Kropelki
W ramach tematu kompleksowego „Jesienny deszcz” w grupie ŻUCZKI odbyły się zajęcia pt. „Duże krople, małe krople”. Na początku odbyła się krótka pogadanka na temat zmian zachodzących w przyrodzie jesienią. W zabawie „Kropla mała, kropla duża” dzieci przyporządkowały krople do wielkości parasoli. Krople można było wykorzystać także do przeliczania i tworzenia par „mała kropla, duża kropla”. Na zakończenie Żuczki wykonały deszczową chmurkę z waty. Dzieci sprawiły, iż z chmurki zaczęły spływać piękne strugi deszczu.
Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swymi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną….
Święto Dyni jest to jedno z najbardziej kolorowych, wesołych, jak również zdrowych świąt (ciasto dyniowe) obchodzonych w przedszkolach! 😉
Dużo uśmiechu, a mało złości,
Jak najmniej smutków, a wiele radości,
Długich wakacji i moc słodyczy,
Tego Ci dzisiaj Milanku życzymy!
W ramach realizacji ogólnopolskiego programu: „Jestem małym przyjacielem przyrody” grupa żuczkow, biedronek i pszczółek doświadczała darów jesieni na ścieżce sensorycznej.
Za oknami Polska złota jesień wiec warto skorzystać z darów jesieni i umilić czas przedszkolaków. Dla dzieci korzystanie ze ścieżki sensorycznej stanowi zabawę, a jednocześnie jest to sposób na poprawę motoryki dużej, rozwój wyobraźni dotykowej oraz poprawę równowagi i koordynacji ruchowej.
Pieczątki owoców, to niezwykle kreatywna zabawa, stymulująca dosłownie wszystkie zmysły. Sprzyja poznawaniu kolorów, faktur, zapachów a nawet smaków. Uczy dzieci kreatywnego myślenia, przełamywania schematów oraz daje możliwość artystycznej ekspresji
Dziękujemy mamie Milana za piękne wrzosy, które wzbogaciły nasz kącik przyrodniczy
Dzień Kropki jest to dzień odwagi i zabawy. Tego dnia nasze zabawy wypełnione były kolorowymi kropkami.
Celem Międzynarodowego Dnia Kropki jest wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do tworzenia, działania. Dzieci z grupy żuczkow i biedronek w tym dniu bawiły się wspaniale:)
Milan, Wojtek, Kordian, Zosia pozdrawiają
„Był raz kiedyś sprytny żuczek,
Zwał się Żuczek Samouczek.
Był ciekawski i dlatego
Sam się uczyć chciał wszystkiego.
Dużo słuchał, dużo czytał,
Wszystkich się o wszystko pytał.
Już od rana zwiedzał las,
Wszędzie zajrzał, wszędzie wlazł.”